الان تجارت آنلاین اهمیت در حال افزایشی یافته و خیلی از شرکتا، اجناس و خدمات خود رو به شکل آنلاین به فروش می رسانند. در این مقاله به بررسی روشای افزایش فروش آنلاین می پردازیم و یاد می گیریم که با استفاده از آزمون و خطا، بهترین راه ممکن واسه افزایش فروش اجناس خود رو پیدا کنیم. اینجا ۱۲ آزمون جور واجور رو که میشه واسه سبک سنگین کردن راه های جور واجور افزایش فروش به کار گرفت، ارائه میدیم.

 

از ارزشای اصلی در شرکت من، «آزمودن همه چیز و فرض نگرفتن هیچی» است. چون پس از چند سال فعالیت در اینترنت میدونیم که نمیشه گفت کدوم راه حل یا جهت گیری، بهترین نتیجه رو به دنبال داره، مگه اونکه اونو آزمایش کرده باشیم. این قانون حتی واسه راه حلای نورانی هم صادقه، چون همیشه جایی واسه پیشرفت هست.

طبق اصلی اساسی، تنها راه کشف این که چی در سایت شما کار می کنه و چی کار نمی کنه، آزمایشه و این بهترین راه افزایش فروش به شکل تصاعدیه. اگه دل به دریا زده و تنها یکی از آزمونای زیر رو اجرا کنین، متوجه میشید که این مسئله تا چه حد درسته، به ویژه زمانی که شاهد بهبود زیادی در جمع کل درآمد خود باشین.

آزمون ۱: در صفحه اصلی سایت، تنها یک محصول یا خدمت رو ارائه بدین

در سایت خود چند محصول یا خدمت رو به فروش می رسانید؟ اگه اینطوریه، خیلی به شما پیشنهاد می کنم که آزمایش کنین که این روش، بهترین راه حل واسه شما هست یا نه. ما فهمیده ایم که همیشه ارائه اجناس کمتر در یک محل، و استفاده از متنای بیشتر در توضیح اون اجناس، موجب افزایش فروش می شه.

اینجا تمرکز مهم تر از هر چیزیه. به جای سعی واسه راضی کردن تموم کسائی که از سایت شما بازدید می کنن، و ارائه تعداد خیلی از کالاهایی که توضیح بسیار کمی واسه هر کدوم از اونا اومده، اگه تنها یک محصول یا یک مجموعه از اجناس در رابطه رو ارائه بدین، واقعا بر مجموعه ای مهم و کلیدی از امتیازات تمرکز کرده و به تموم سوالا و تردیدهای احتمالی بازدیدکنندگان در مورد محصول خود جواب میدید. البته احتیاجی نیس که فروش بقیه اجناس رو متوقف کنین. همیشه می تونین این اجناس رو از راه صفحات دیگر یا با استفاده از پیشنهادات بعدی (follow-up) به مشتریان خود ارائه بدین (آزمون ۱۲ رو مشاهده کنین).

البته بهترین راه واسه اطمینان از موثر بودن این راه حل واسه مخاطبان هدف ما، آزمودن اینه. واسه محصول اصلی خود نامه ی فروش (sales letter) بنویسین و اونو در صفحه اصلی سایت بذارین. بعد این آزمون رو به مدت یک یا دو هفته اجرا کنین تا مشخص شه که موجب افزایش فروش شما می شه یا نه.

آزمون ۲: تغییر جای پیشنهاد دریافت خبرنامه، واسه جذب تعداد بیشتری مشترک وفادار

۱۲ روش واسه افزایش فروش آنلاین " آموزشی

پیشنهاد دریافت خبرنامه (opt-in offer)، ابزاریه واسه جمع آوری آدرس ایمیل مشتریان و ایجاد فهرست ایمیلی که به شما امکان می ده تا به طور منظم با مشترکین خود در تماس باشین، حس اعتماد و وفاداری رو در اونا بسازین و اجناس و خدمات خود رو به اونا بفروشین.

ولی می دونستین محلی که پیشنهاد opt-in رو در اون نمایش میدید، اثر خیلی زیادی بر تعداد مشترکین جمع آوری شده داره؟

در صورتی که از یک نامه ی فروش طولانی استفاده نمی کنین، پیشنهاد opt-in خود رو در مهم ترین جای ممکن در صفحه اصلی سایت بذارین. بیشتر بازدیدکنندگان در نگاه اول، قسمت بالا و طرف چپ صفحه رو مشاهده می کنن. دست کم، پیشنهاد opt-in خود رو «ناحیه بالای» صفحه اصلی سایت بذارین، یعنی جایی در صفحه که بازدیدکننده همون اول و پیش از اسکرول کردن به پایین صفحه مشاهده می کنه.

در صورت طولانی بودن نامه ی فروش، باید پیشنهاد opt-in رو در «صفحه» دوم متن بذارین، و پیش از قرار دادن اون، اول توجه بازدیدکنندگان رو با شناسایی مشکل شون جلب کنین و با تحت اثر قرار دادن اونا به وسیله اعتبارنامها، تجربیات و رضایت نامهای نورانیِ مشتریان خشنود، اعتبار خود رو اثبات کنین.

می تونین پیشنهاد opt-in رو در تموم صفحات سایت بذارین تا همیشه واسه بازدیدکنندگان سایت قابل مشاهده باشه و یا اونو در « شناور» (hover ad) بذارین (آزمون بعدی رو مشاهده کنین). با جفت و جور کردن فرصتای بیشتر واسه ثبت نام کاربران در سیستم آگاهی رسانی ایمیلی، مشترکان بیشتری به دست میارید. این روش رو امتحان کنین و نتیجه اونو ببینین.

آزمون ۳: افزایش اثر با استفاده از شناور

۱۲ روش واسه افزایش فروش آنلاین " آموزشی

بدون شک همه شما با پاپ آپ آشنا هستین. همون پنجرهای کوچیکی که پیشنهادی ویژه یا اطلاعات دیگری رو نمایش میدن و بعضی وقتا، زمانی که از وب سایتی بازدید می کنین، یهو ظاهر می شن. پاپ آپ چند سال وسیله بسیار مفیدی در بازاریابی آنلاین بوده. اما به دلیل اینکه درصدی از کاربران اینترنت از اون بدشون میاد، گوگل، AOL، نت اسکیپ و بقیه، نرم افزارهای مسدودکننده پاپ آپ رو واسه مقابله با اون ایجاد کردن.

کاربران اینترنت باید انتخاب کنن که تمایلی به مشاهده ی پاپ آپ دارن یا نه. ولی بیشتر این نرم افزارها به شکل خودکار پاپ آپا رو می بندن، و بازدیدکنندگان سایت از مشاهده ی اطلاعات مفیدی که ممکنه به سود اونا باشه محروم می شن.

البته این مربوط جلو از کشف فناوری خیلی زیادی بود که به شما امکان می ده تا از تبلیغاتی استفاده کنین که مثل پاپ آپ عمل می کنن ولی پاپ آپ نیستن و واسه همین بسته نمی شه. این فناوری شناور نام داره، و ارزش امتحان کردن در سایت رو داره.

واقعا، زمانی که استفاده از تبلیغ شناور در سایت خود رو امتحان کردیم، فروش سایت به میزان ۱۶۲ درصد زیاد شد! این موثر هستن چون اطلاعات مهمی مثل پیشنهاد عضویت در خبرنامه یا پیشنهاد فروش ویژه در زمانی محدود رو درست در مقابل دید بازدیدکنندگان هدف شما قرار میدن.

می تونین پیشنهاد عضویت در خبرنامه رو در تبلیغ شناور بذارین و مشاهده کنین که این کار موجب افزایش تعداد مشترکین می شه یا نه. زمانی که از این روش استفاده کردیم، تعداد افرادی که در خبرنامه ی ما عضو شدن ۸۶ درصد زیاد شد. می تونین آزمایش کنین که چه تعداد بازدیدکننده، روی تبلیغ شناور مربوط به صفحه پیشنهاد ویژه ای در سایت شما کلیک می کنن و چه تعدادی از راه لینکی معمولی که در صفحه اصلی سایت قرار گرفته، به صفحه پیشنهاد ویژه وارد می شن.

آزمون ۴: امتیازات مختلفی رو در عنوان مطلب بگید

عنوان مطلب، اثر خیلی زیادی بر فروش شما داره. در بیشتر موارد، این بخش اولین قسمت سایته که بازدیدکنندگان اونو مشاهده می کنن، پس باید توجه بازدیدکنندگان رو به خود جلب کرده و اونا رو تحریک کنه تا نامه ی فروش شما رو بخونن.

عنوان موفق، عنوانیه که بر مشکلی که مخاطبان هدف شما با اون روبه رو هستن تاکید می کنه و امتیاز اصلی محصول یا خدمات شما رو که موجب برطرف شدن اون مشکل می شه، میگه. اینجا نمونه ای رو آوردیم که نشون می ده چیجوری میشه عنوان رو واسه به بیشترین حد رساندن اثر بر بازدیدکننده، تغییر داد.

یکی از مشتریان ما از این عنوان در سایت خود استفاده می کرد: «Box4Blox – جعبه ی شگفت انگیز نگهداری اسباب بازی لگو.» این عنوان به شما می گه که محصول چیه، ولی نمی گه که چه کاری واسه شما انجام می ده. این عنوان موجب نمی شه بازدیدکننده دلیلی واسه ادامه خوندن داشته باشه.

حالا عنوان قبلی رو با این عنوان مقایسه کنین: «آخرسر رازی رو کشف کنین که موجب شده بیشتر از ۵۰ هزار کودکِ عاشق لگو در جهان، واقعا از منظم کردن اتاق شون لذت ببرن!» این عنوان، امتیاز مهمی رو واسه محصول مطرح کرده و راه حل مشکلی رو بیان می کنه که اینجا، تشویق کودکان به منظم کردن وسایل شون و لذت بردن از این کاره.

آزمون ۵: در متن خود مشکلی رو طرح کرده و نشون بدین چیجوری می تونین اونو حل کنین

در چند پاراگراف اول نشون داده شده در صفحه اصلی سایت، باید با جزئیات بیشتر، در مورد مشکل معرفی شده در عنوان توضیح بدین و به مخاطبان خود نشون بدین که با اونا حس مشترکی دارین (تنها زمانی که مخاطبان حس کنن شما مشکل اونا رو درک می کنین، احساس اطمینان می کنن که می تونین اون مشکل رو حل کنین).

پس از مطرح کردن مشکل، می تونین محصول یا خدمات خود رو به عنوان راه حل اون مشکل معرفی کنین. با تاکید بر اینکه محصول یا خدمات شما دقیقا چیجوری مشکل خوانندگان رو حل می کنه، افزایش در فروش رو تضمین می کنین.

آزمون ۶: بر اعتبار متن خود اضافه کنین و اعتماد بازدیدکنندگان رو به خود افزایش بدین

بسیار مهمه که متن تشویقی شما واسه فروش (sales copy)، واسه شما اعتبار بسازه. از راه همین فرایند بازدیدکنندگان به شما اعتماد کرده و در خرید از شما احساس راحتی می کنن. راه های زیادی واسه انجام این کار به طور موثر هست و اینجا در مورد دو مورد از سریع ترین و آسونترین راه ها صحبت می کنیم. اگه الان از این تکنیکا استفاده نمی کنین، متن خود رو بهبود داده و اونو با اون چیزی که حالا استفاده می کنین، مقایسه کنین. با مشاهده ی فرق موجود بین اونا متعجب میشید.

یکی از بهترین راه های ایجاد اعتبار، استفاده از رضایت نامه ی مشتریان در نامه ی فروشه که شامل گزیده ای از ایمیلای واقعی یا نامهایی از مشتریانه که در اون بیان شده که چیجوری محصول یا خدمات شما به اونا کمک کرده تا مشکل خود رو برطرف کنن. نکته آخر بسیار مهمه. رضایت نامه ی مشتری که بیان می کنه محصول شما چه فایده ای واسه اون داشته، بسیار موثرتر از رضایت نامه ایه که در اون فقط گفته شده که «محصول شما عالیه».

می تونین واسه افزایش اعتبار خود، بخشی رو در متن اضافه کنین که شامل خلاصه ای از گواهی نامها، تجربیات و هر گونه اطلاعات پس زمینه ای دیگری باشه که موجب می شه شما لیاقت حل کردن مشکل مخاطبان هدف خود رو داشته باشین. باید خوانندگان خود رو قانع کنین تا قبول کنن که شما بهترین شخصی هستین که می تونه واسه مشکل اونا راه حلی ارائه کنه.

آزمون ۷: بر بازدیدکنندگان سایت تمرکز کنین، نه بر خودتون

موفق ترین متن تشویقی واسه فروش، متنیه که بر خواننده تمرکز داره. بیشتر صاحبان کار و کاسبی این قانون طلایی رو ندیده می گیرن. با دقت به متن وب خود نگاه کنین. پر از اشارهایی به «من» و «ما» است؟ به جای استفاده از جملاتی مثل «من نرم افزار مدیریت زمان خود رو با درنظر گرفتن صاحب خونه های پرمشغله طراحی کردم» می تونین از اینجور جمله ای استفاده کنین: «نرم افزار مدیریت زمان جدید شما، موجب آزاد شدن ساعاتی از زمان شما می شه تا بتونین وقت بیشتری رو با خونواده تون سپری کنین.» در متن تشویقی فروش خود به دنبال واژهای «من» و «ما» بگردید و اونا رو با «شما» جانشین کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۱۴ راز موفقیت کسب وکار از زبون مایکل دل

۱۲ روش واسه افزایش فروش آنلاین " آموزشی

آزمون ۸: ضرورت رو در متن خود القا کنین و خوانندگان رو قانع کنین که همین حالا از شما خرید کنن!

۱۲ روش واسه افزایش فروش آنلاین " آموزشی

بسیار مهمه که متن تشویقی فروش، احساس ضرورت رو به بازدیدکنندگان القا کنه و اونا رو مجبور کنه که هم حالا از شما خرید کنن. بهترین جای واسه این کار، نزدیک انتهای نامه ی فروش، و نزدیک به دکمه ی فراخوانه که بازدیدکننده رو به اقدامی مثل خریدن، عضو شدن و… فرامی خواند. اینجا چند مورد از موثرترین راه ها واسه ایجاد احساس ضرورت رو بیان می کنیم. می تونین هر یک از این راه ها رو واسه متن فعلی خود امتحان کنین:

  • تخفیف قیمت رو به مدت زمانی محدود ارائه بدین، به صورتی که بازدیدکنندگان واسه برخورداری از اون تخفیف، باید پیش از تاریخ معینی از شما خرید کنن.
  • در صورت خرید بازدیدکنندگان در چارچوب زمانی خاص، پاداشایی اضافه ارائه بدین.
  • تنها تعداد محدودی از اجناس یا خدمات خود رو ارائه بدین.
  • میزان محدودی از پاداش رو ارائه بدین.

آزمون ۹: هر گونه اشاره به «خریدن» رو از ناحیه بالای صفحه حذف کنین

۱۲ روش واسه افزایش فروش آنلاین " آموزشی

مردم معمولا واسه دسترسی به اطلاعات رایگان وارد اینترنت می شن. اگه در متن خود، جذب مشتری رو خیلی زود شروع کنین، ممکنه که در آخر اونا رو از دست بدین، پیش از اونکه بتونین اونا رو به مشتریان خود مبدل کنین. اول باید با مطرح کردن مشکلی که با اون روبه رو هستن (همونجوری که در آزمون ۵ به طور خلاصه توضیح دادم) و اینکه چیجوری می تونین مشکل اونا رو حل کنین، اونا رو به مطالب خود علاقه مند کنین. پس از رسیدن به این هدف، می تونین فروش محصول به اونا رو شروع کنین.

راهی ساده واسه بهبود لحن نامه ی فروش، حذف همه اشارها به «خرید»، «قیمت» و «فروش» از ناحیه بالایی صفحه. بعد نتایج به دست اومده رو با متن قبلی خود مقایسه کنین. فراموش نکنین که پیش از علاقمند شدن خواننده به محصول و جلب اعتماد اون واسه خرید، هیچ اشاره ای به خرید یا هزینه نکنین.

آزمون ۱۰: با اضافه کردن تصویر کالا رو جذاب تر کنین

استفاده از تصاویری از محصول موجب می شه تا محصول، محسوس تر و «واقعی تر» به نظر برسه. استفاده از تصاویر ابزاری قوی واسه فروشه. ولی بعضی وقتا رو کردن بسیار زود وجود محصول در فرایند فروش، مانع از فروش می شه. باید پیش از بیان اینکه محصول دقیقا چیه، بر امتیازات و ارزشای اون تاکید کنین.

قرار دادن تصاویر در نزدیک بالای صفحه، و نزدیک دکمه ی فراخوان در پایین صفحه (زمانی که خواسته خرید محصول رو مطرح می کنین) رو مقایسه کنین. می تونین حالتای دیگر رو هم آزمایش کنین. مثلا تصاویر رو در صفحه سفارش بذارین یا واکنش بازدیدکنندگان به نبود استفاده از تصاویر رو هم امتحان کنین. با بررسی دقیق فروش در طول هر آزمون، دقیقا متوجه میشید که تصاویر محصول رو در کجا بذارین تا بیشترین حد اثر رو داشته باشه.

آزمون ۱۱: با تغییر فرمت و ظاهر متن، توجه «مرورکنندگان» رو جلب کنین

۱۲ روش واسه افزایش فروش آنلاین " آموزشی

تعداد بسیار کمی از بازدیدکنندگان سایت، کلمه به کلمه متن تشویقی فروش شما رو از اول تا انتها می خوندن. بیشتر اونا، در حالی که به پایین صفحه اسکرول می کنن، فقط متن رو «به طور خلاصه مرور می کنن» و تنها کلمات و عبارات خاصی رو مطالعه می کنن که بسیار مشخص بوده و توجه اونا رو به خود جلب می کنه.

به خاطر این باید هایلایت کردن امتیازات کلیدی محصول خود رو امتحان کنین، تا ترکیب درستی رو پیدا کنین که می تونه توجه افرادی رو جلب کنه که متن رو فقط مرور کرده و با دقت نمی خوندن. این کار رو میشه به شکلای زیر انجام داد:

  • استفاده از حروف پررنگ (بولد)، کج (ایتالیک)، و هایلایت کردن (به میزان کم) واسه تاکید بر مهم ترین امتیازات پیشنهادتان.
  • تغییر طول پاراگرافا به صورتی که صفحه، مثل به بلوکی از متن با فرمت برابر و یکنواخت به نظر نرسه.
  • اضافه کردن زیرعنوانایی (sub-headline) که بر پیام اصلی شما تاکید کرده و بازدیدکنندگان رو به خوندن پاراگرافای بعدی تشویق کنن.
  • طرف چپ متن رو غیر هم تراز (ragged) باقی بذارین (چون مطالعه اون در مقایسه با متن «هم تراز شده» (justified) که در اون از تموم عرض صفحه استفاده می شه، آسون تره).
  • تکهای متن یا زیرعنوانای مهم (ولی کوتاه) رو در مرکز بذارین تا اونا رو از بدنه ی اصلی متن بیرون بکشین.
  • از لیست گلوله ای (bullet list) (مثل لیست استفاده شده اینجا) واسه تاکید بر نکات کلیدی استفاده کنین.

آزمون ۱۲: تنظیم دقیق فرایند پیگیری (follow-up) واسه به بیشترین حد رساندن فروش و افزایش مشتریان دوباره (Repeat business)

پیگیری مشتریان و مشترکین با استفاده از پاسخگوی خودکار (ایمیلای خودکار)، واسه افزایش فروش بسیار مهمه، چون پیش از خرید شخص از سایت شما، معمولا باید چندین تماس برقرار شه.

در ایمیل پیگیری واسه مشترکین جدیدی که هنوز از شما خرید نکرده ان، می تونین پیشنهاد خود رو دوباره تکرار کنین و دوباره خواسته خرید رو مطرح کنین. بی معطلی پس از ثبت نام مشترکین جدید، ایمیل پیگیری رو ارسال کنین، و کاری کنین تا اونا به دلیلی در همون روز ثبت نام، دوباره به سایت شما برگردن. می تونین ایمیل پیگیری رو سه روز پس از اولین بازدید مشترکان از سایت خود ارسال کنین و نتایج به دست اومده از دو روش رو با همدیگه مقایسه کنین.

پیگیریای مربوط به مشتریان موجود هم به همون اندازه مهمه. ، آزمونا نشون می ده که اگه فرصت دیگری به مشتریان داده شه، ۳۰ درصد از اونا دوباره خرید می کنن. این کار به شما کمک می کنه تا روابط سودمند و طولانی یه مدت رو با مشتریان ایجاد کرده و از این راه می تونین اجناس دیگر (backend products) مربوط به خرید اصلی رو به اونا پیشنهاد بدین. می تونین ارسال پیشنهاد اجناس دیگر (backend offer) بی معطلی پس از انجام خرید رو با ارسال این پیشنهاد، سه روز بعد از خرید مقایسه کنین تا مشخص شه که کدوم روش موجب جذب مشتری دوباره (repeat business) می شه.

امتیازات آزمایش چندنسخه یا اسپلیت (Split Testing)

در زمان آزمایش سایت، باید تنها یک مورد رو در هر زمان آزمایش کنین تا دقیقا فهمیده باشین که کدوم تغییر، بر نتایج اثر گذاشته. در روش آزمایش چندنسخه که بهش A/B Test یا آزمون نسخه الف/نسخه ب هم گفته می شه، دقیقا همین کار انجام می شه. در این روش، مخاطبان سایت به دو گروه تقسیم می شن، و مثلا، در دوره زمانی دقیقا یه جوری، از یک عنوان و تیتر واسه یه گروه، و از عنوان دیگری واسه گروه دیگر استفاده می شه.

این روش، راه حل ایده آلی واسه آزمایش تموم کسب و کارای آنلاینه، ولی به طور ویژه، واسه سایتای جدید که ترافیک کمتری دارن خوبه، چون روش بسیار خوبی واسه به دست آوردن نتایج دقیق آزمون، بدون توجه به میزان ترافیک سایته. اینجا با مثالی نشون میدیم که این روش چیجوری عمل می کنه.

اگه بخواهید عناصری از نامه ی فروش خود رو آزمایش کنین، باید نامه ی فروشی که بهترین کارکرد رو داره، به عنوان نسخه «کنترل» در نظر بگیرین، یعنی معیاری که تموم آزمایشا طبق اون اندازه گیری می شن.

مثلا، واسه آزمایش یک عنوان جدید، باید یک صفحه وب جدید بسازین که دقیقا مثل صفحه تشویقی اصلی شما باشه و تنها فرق اون، عنوان جدیدی باشه که در اون به کار رفته. با استفاده از نرم افزار ویژه ی تست می تونین در دوره زمانی دقیقا برابر، نصف مشتریان رو به صفحه قدیمی و نیم دیگر رو به صفحه جدید هدایت کنین. مثلا، اگه دو مشتری با نامای باب و جین دارین، نرم افزار تست موجب می شه تا روی آدرس سایت (URL) برابر، باب نامه ی فروش «الف» رو مشاهده کرده و در همون زمان جین نامه ی فروش «ب» رو مشاهده کنه. بقیه مشتریاتون هم به همین ترتیب، به طور مساوی بین دو نامه ی فروش متفاوت، تقسیم می شن.

اگه از راه ردگیریِ (tracking) تعداد بازدیدکنندگانی که به هر صفحه وارد شدن و تعداد فروش انجام شده در هر صفحه، فهمیده باشین که نامه ی فروش دارای عنوان جدید، به میزان ۱۵ درصد، بازدیدهای بیشتری رو به فروش تبدیل می کنه، مشخص می شه که عنوان جدید موثرتره. بعد می تونین بقیه عناصر نامه ی فروش رو یک به یک آزمایش کنین و کم کم فرایند فروش رو تنظیم کنین.

با استفاده از این نرم افزار، می تونین دو نامه ی فروش متفاوت رو در طول یک دوره زمانی آزمایش کنین. اگه به جای استفاده از این نرم افزار، از یکی از عنوانا در طول چند هفته استفاده کنین و بعد طی چند هفته پس از اون از عنوان دیگر استفاده کنین، چه رخ میده؟ اگه مثلا در یکی از این دوره های آزمایش، تعطیلات مهمی وجود داشته باشه، و در دوره زمانی دیگر اینجور تعطیلاتی وجود نداشته باشه؟ یا اگه اتفاق بزرگ تلویزیونی تنها در یکی از دوره های آزمایش رخ بده؟ اگه هر یک از این شرایط موجب شه تا افراد کمتری در طول یکی از دوره های زمانی آزمایش، از اینترنت استفاده کنن، نتایج به دست اومده تا حد زیادی منحرف و خراب میشه.

با استفاده از نرم افزارهایی مثل موارد زیر، خیلی راحت میشه آزمایشایی اساسی رو انجام داد:

WebTrends 7 طیف بزرگی از خدمات آزمون گری (Testing) رو در ازای هزینه ای ساده که یک بار پرداخت می شه و یا هزینه ای ماهیانه ارائه می ده. می تونین از خدمات این نرم افزار به شکل آزمایشی و رایگان استفاده کنین. این نرم افزار به شما امکان می ده تا از آزمایش چندنسخه هم بالاتر رفته و چند مورد متفاوت رو به طور با هم آزمایش کنین. می تونین بررسی کنین که دقیقا چه ترکیبی از عناصر (مثلا، ترکیب عنوانی خاص و محل قرار گرفتن پیشنهاد opt-in) بهترین کارکرد و نتیجه رو به دنبال داره.

Offermatica هم مثل WebTrends 7، به شما امکان می ده تا آزمایش چندنسخه و آزمایش چندمتغیره رو انجام بدین. قیمت این نرم افزار طبق هزینه ای مشخص واسه هر بازدیدکننده تعیین می شه و می تونین پیش از خرید، خدمات اونو از راه نسخه نمایشی رایگان، امتحان کنین.

نرم افزار ClickTracks به شما امکان می ده تا واکنش به آزمونای خود رو ردیابی کرده و فهمیده باشین که بازدیدکنندگان از کجا بین و چیجوری در بین صفحات سایت شما جابه جا می شن. شما می تونین به شکل رایگان از اجناس شرکت تولیدکننده ی این نرم افزار استفاده کنین و بعد بسته به نیازای خود، هزینه ای ساده یا هزینه ای ماهیانه رو پرداخت کنین.

منبع : entrepreneur.com


دسته‌ها: آموزشی