اگه شمام کارآفرین، مدیر یک کسب وکار، مدیر میانی یک سازمان یا اداره هستین یا تازه می خواید کاری رو شروع کنین، بهتره عادتایی رو در خود بسازین تا بر رفتار شما، برندی که تولید می کنین و افرادی که قراره با شما کار کنن، اثر مثبت بزاره. پس بهتره خیلی با دقت در مورد چیزی که قراره بهش برسین و کاری که دوست دارین انجام بدین، فکر کنین و طبق اون برنامه ریزی کنین و پیش برید. همراه ما باشین، در این مقاله ۱۲ عادت ساده رو به شما معرفی کردیم که بسیار به درد بخور و کاربردی ان و باعث ایجاد تغییر در رفتار و نگاه شما می شن و زندگی کاری و حرفه ای تون رو بهبود میدن.

۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما رو بالا می برد آموزشی

 

وقتی واسه اولین بار به عنوان کارآفرین جوون معرفی شدم، از خودم پرسیدم چه دلیلی در رسیدن من به این موفقیت مؤثر بوده. اعتبار، پول و تشویق بقیه همه اون چیزی بود که تونستم در راه رشد به اونا برسم. الان که به اتفاقات گذشته فکر می کنم، می بینم، اون قدر خوشبخت بودم که تونستم با آدمایی با ارزشی رابطه داشته باشم. من به دنبال رابطه ای بودم که واسه هر دو طرف سودمند باشه و کیفیت زندگی افراد موثر در اونو هم بهتر کنه. این نگاه مثبت و الهام بخشه، اما باید بدونین که واسه رسیدن به این نوع نگاه آموزشایی هم دیدم که به من در رسیدن به موفقیت و این نگاه کمک زیادی کرد.

۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما رو بالا می برد آموزشی

۱. به صحبتای بقیه گوش بدین و در صورت امکان به اونا کمک کنین

گوش دادن و توجه کردن به حرفای بقیه کار بسیار ارزشمندیه. شاید به نظر شما حرف مهمی زده نمی شه و طرف مقابل شما فقط در حال معرفی خود و یا ارائه چند پیشنهاد ی به ظاهر ساده باشه. هر مکالمه و گفت وگویی رو با این عبارت به پایان برسونین: «چیجوری میتونم به شما کمک کنم؟» و متوجه میشید که به کار بردن همین عبارت ساده چقدر می تونه در بهبود رابطه شما با بقیه مؤثر باشه. بعضی وقتا پیداکردن و ارائه راه حل در یک رابطه کار ساده ایه، اما اگه واقعا به صحبتای طرف مقابل گوش میدید، حتما این کار رو انجام بدین.

۲. موقع گوش دادن به حرفای طرف مقابل، چند تا نکته مهم رو یادداشت کنین

۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما رو بالا می برد آموزشی

هنگامی که از نیازها و خواستهای طرف مقابل یادداشت برمی دارین، اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه دراز مدت منتقل می شه. وقتی یادداشت ورداری به یک عادت تبدیل شه، راحت تر می تونین ایدهایی که به ذهن تون می رسه، عملی کنین چون اون چیزی که فکر می کنین به درد بخور و کاربردیه، با یادداشت ورداری بهتر در حافظه ی شما می مونه و در وقت احتیاج هم راحت تر می تونین بهش دسترسی پیدا کنین.

۳. مهربون باشین

مهربون و دلسوز باشیدو این خصیصه ی خوب رو به یک عادت واسه خود تبدیل کنین. سعی کنین عصبانی نشید و به یاد داشته باشین که داشتن یک رفتار عاقلانه و دل سوزانه در بیشتر اوقات نتیجه بهتری داره. این روش رفتاری به شما کمک می کنه، راحت تر با بقیه رابطه برقرار کنین.

۴. به رابطه خود با افراد دور و برتان بیشتر اهمیت بدین

اخیرا در یک نظرسنجی اینترنتی از ۲۰ نفر خواستم تا نظرات شون رو در مورد مهم ترین عامل در روابط کاری برایم بفرستند. جالبه بدونین ۱۹ نفر اونا به فکر بودن که رابطه داشتن مهم ترین چیزیه که در ایجاد یک رابطه پایدار و موثر مهمه. بعضی وقتا یک احوال پرسی ساده در زمان مناسب می تونه یک رابطه بلندمدت کاری رو واسه شما رقم بزنه.

۵. به تعهدات خود عمل کنین

به همایشی دعوت شده بودم که تقریبا تموم سخنرانای اون به دلیل برف وبوران، سخنرانی خود رو کنسل کرده بودن. با این حال به برگزارکنندگان مراسم اطمینان خاطر دادم که حتما در مراسم شرکت خواهم کرد و واسه اینکه بتونم خودم رو سروقت به جلسه برسانم، مجبور شدم با هواپیما به نزدیک ترین شهر محل سخنرانی بروم و از اونجا با یک ماشین تونستم خودم رو سروقت به همایش برسانم. اگه بتونین همیشه بر سر تعهدات خود باقی بمونین، می تونین اعتماد بقیه رو جلب کنین و یک رابطه کاری بهتر و قوی تر داشته باشین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۱۴ روش واسه پیشگیری از سرماخوردگی و لذت بردن از فصل های سرد سال

۶. به افرادی که واسه تون مهم هستن، بیشتر توجه کنین

اگه رابطه تون با کسی ضعیف شده باشه، دیگر مهم نیس که شما نسبت بهش چه طرز فکری دارین. دور و بر همه ما کسائی هستن که با ما کار می کنن و به اونا عشق می ورزیم. خودخواه نباشید و این افراد رو ندیده نگیرید، چون این افراد نقش مهمی در زندگی کارکنان، شرکا و مدیران شما دارن و ندیده گرفتن اونا می تونه به رابطه شما با اون فرد آسیب بزنه.

۷. همیشه بهترین کارکرد رو داشته باشین

۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما رو بالا می برد آموزشی

اگه می خواید کسب وکار و زندگی خود رو بهتر کنین، لازمه تا اعتبار لازم رو به دست بیارین و سعی کنین همه چیز رو در جای مناسب خود بذارین. با این حال، کسب اعتبار نباید انگیزه همه کارای خوب شما باشه. اشتیاق زیاد شما واسه کسب اعتبار، باعث می شه نه تنها در رسیدن به اهداف خیرخواهانه شکست بخورین، بلکه حتی ممکنه شخصیت شما پیش بقیه رو هم خدشه دار کنه.

۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما رو بالا می برد آموزشی

۸. بقیه رو تأیید کنین

آسونترین کاری که می تونین موقع روبرو شدن با یک کار خوب و پسند کرده انجام بدین، اینه که بگید: «کار بسیار خوبی بود» یا «من مطمئن هستم که اونا از کار شما تشکر می کنن». تشکر کردن از کار بقیه و تأیید اونا عمل بسیار پسند کرده ایه و باعث نهادینه شدن یک رفتار مثبت و تبدیل شدن اون به یک عادت خوب می شه.

۹. هدیه مناسب انتخاب کنین

واسه دادن هدیه فقط نفع خودتون رو در نظر نگیرید، بلکه به احساس طرف مقابل موقع دریافت هدیه هم فکر کنین و ببینین اون از دریافت این هدیه خوشحال میشه یا نه.

۱۰. از کارای خوب دفاع کنین

بیشتر ما عادت کردیم که همیشه غُر بزنیم و فراموش می کنیم که بعضی وقتا لازمه از کارا و خدمات خوب، تشکر کنیم. به خدمات و آدمای خوبی که تا کنون به شما کمک کردن، کمی فکر کنین و از اون خدمات و افراد تقدیر و تشکر کنین. دادن یک هدیه ی مناسب واسه تقدیر از یک کار یا خدمات خوب نه تنها شایستهه، بلکه می تونه باعث شه افراد رابطه و احساس بهتری در روبرو با شما داشته باشن.

۱۱. رویدادهای مهم رو به یاد داشته باشین

سالگرد تولد و ازدواج افرادی رو که با شما کار می کنن، به خاطر داشته باشین. شاید قرار باشه بچه یکی از همکاران تون تحت عمل جراحی بگیره یا هر موقعیت مثل دیگری. بهتره در این جور رویدادها کمه کم با ارسال یک یادداشت احساس خود رو با فرد به اشتراک بذارین. یک کارت ساده، یادداشت، یک تماس تلفنی یا ایمیل در این شرایط می تونه باعث شه در فضای سنتی کار، یک رابطه صمیمی، بالاتر از مناسبات تخصصی و حرفه ای شکل بگیره.

۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما رو بالا می برد آموزشی

۱۲. کارای مثبت رو در هیئت مدیره نهادینه کنین

داشتن عادات خوب می تونه به شما در داشتن کار و کاسبی موفق کمک کنه، اما به این معنی نیس که وقتی از محیط کاری خارج میشید همه اون رفتارها و عادات خوب رو از یاد ببرین. دوستان، خونواده، همسر و بقیه ی افرادی که با شما در رابطه هستن هم احتیاج دارن دوست داشته شن و از داشتن یک رابطه خوب با شما لذت ببرن. اجرا همیشه این عادات رفتاری در محیط کاری و زندگی خصوصی باعث نهادینه شدن این صفات مثبت در شما می شه.

۱۲ عادت ساده که کیفیت زندگی شخصی و کاری شما رو بالا می برد آموزشی

عمل به این ویژگیای رفتاری ساده اثر زیادی بر رابطه من با مشتریان، شرکا و کارمندان گذاشت و اثر فوق العاده اونو در زندگی کاری و خصوصی خود به روشنی مشاهده کردم. امیدوارم شمام با عمل به همین عادتای به ظاهر ساده و پیش پاافتاده بتونین تغییرات زیادی رو در زندگی خود بسازین.



 


دسته‌ها: آموزشی