الان، بازاریابی دیجیتال نیازمند مهارتای متنوعیه که جدا از اینکه مهارتای لازم واسه هر بازاریابِ کاردان، درک بالا در مورد ی رسانه های جور واجور و توانایی شناسایی فرصتای در حال ظهور رو هم شامل می شه. در جدا از اینکه بازایابان دیجیتال، باید تعادلی در مورد ی تفکر انتقادی و خلاق بسازن تا بتونن واسه شرکت شون موفقیت به ارمغان بیارن. در این مقاله شما رو با ۱۵ معیاری که واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال لازمه بدونین، آشنا می کنیم.

۱. تخصص در مورد ی پولی در شبکه های اجتماعی

۱۵ ملاک واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال آموزشی

فردی که در مورد ی بازاریابی دیجیتال استخدام می شه، باید در پولیِ شبکه های اجتماعی، خصوصا فیسبوک یا شبکه های اجتماعی ای که شرکت ما از اونا استفاده می کنه، خُبره باشه. اونا باید بتونن در جدا سازی و بررسی آمار بازدید کنندگان پستا و صفحات در فیسبوک مهارت داشته باشن، بتونن مخاطبان سفارشی و افرادی رو که احتمال میره به تجارت ما علاقمند باشن، پیدا کنن، کمپینای تبلیغاتی خلاق رو آزمایش و تجربه کنن و روی بخشای جور واجور شبکه های اجتماعی تسلط کافی داشته باشن. در فضای تبلیغاتی شبکه های اجتماعی، فرصتای کم هزینه زیادی وجود دارن و بازاریاب دیجیتال باید زیر و بم این فضاهای عادی رو که کاربردشان هم آسونه، بشناسه.

مایلز جنینگز، مدیر recruiter

۲. مهارتای فروش

در طول این چند سال، ما بازاریابای دیجیتال زیادی، هم به شکل بُرون سپاری و هم داخلی، استخدام کردیم و فهمیدیم، افرادی که فوت و فن فروش رو خوب می شناسن، بازاریابای بهتری هستن. اونا میدونن چه جوری با مردم رابطه برقرار کنن و از اونا خریدارانی وفادار بسازند. با اینکه بازاریابای دیجیتال، به طور مستقیم قراردادهای فروش رو منعقد نمی کنن، باید تکنیکای فروش رو خوب بشناسن، وگرنه، هزینه های بازاریابی سازمان شما رو به هدر میدن، بدون اینکه فرصتای با ارزشی واسه تیم فروش تون جفت و جور کنن.

مارک سنیکولا، مدیر bannerview

۳. تخصص در بازاریابی از راه چند روش بازاریابی عادی

۱۵ ملاک واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال آموزشی

من بازاریابای زیادی دیده ام که ارزشای همه کانالای بازاریابی، مثل ایمیل، شبکه های اجتماعی، SEO (بهینه سازی واسه موتورهای جستجو)، SEM (بازاریابی با موتورهای جستجو) و چیزای دیگه ای به جز اینا رو می دونن. ممکنه خیلی از این کانالا واسه شما به درد بخور باشن، اما کلید راه حل موفق بازاریابی، تمرکز بر چند کانالِ محدود و استفاده ی بهینه از آنهاست. این یعنی باید اون کانالا و راه های استفاده از اونا رو خوب درک کنیم و از اون راهکارها واسه شرکت مون به بهترین شکل استفاده کنیم. مثلا، در کمک به کسب و کارای محلی، پینترست (Pinterest) از اهمیت کمتری برخورداره (با اینکه، یکی از بهترین کانالای تجارت الکترونیک حساب می شه). من ترجیح میدم به راهکارهای سئوی محلی تکیه کنم تا اینکه واسه مشتریان در گوگل، Maps و Yelp اولین باشم.

ترور سامنر، مدیر localvox

۴. توانایی تفکر بی طرفانه

بازاریابا معمولا مشتاق ترین کارمندان شرکت هستن. با این حال، شور و اشتیاق بعضی وقتا می تونه بر قضاوت و آزمایشِ نظریها و ابتکارات اونا در بخش ی بازاریابی اثر بزاره. بازاریابی موفق هستش که بتونه خودشو از کارش جدا کنه و با نگاهی بی طرف و عینی که واقعیتا رو در نظر میگیره، فقط بر چیزی که واقعا خوبه تمرکز کنه، نه چیزایی که امیدواره به درد بخور باشن.

وزلی ماثیو، مدیر highlevelmarketing

۵. توانایی اجرا و بررسی کمپینای بازاریابی قطره ای

۱۵ ملاک واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال آموزشی

بازاریابی ربایشی یا جاذبه ای، مهارتی کلیدی واسه ایجاد علاقه در مشتریانه. با اینکه خیلی از بازاریابا می تونن راه حلای مبتکرانه یا کمپینای پرداخت به ازای کلیک (CPC) داشته باشن، چیزی که واسه من جالبه اینه که چه جوری داده هایی که به دست میاد رو بررسی کرده و کمپین مطمئنی واسه بازاریابی قطره ای ایجاد می کنن. خودکار سازی از راه این نوع کمپینا معنیش این نیس که یک ایمیل رو به همه افرادی که کمپین جمع آوری کرده، بفرستیم. بلکه به ارتباطات شخصی و هدفمند بودن رابطه داره که این ارتباطات و هدفمندی متناسب با اقدامات متفاوتی که در کمپین انجام می شن، فرق می کنن. واسه همین تفکر تحلیلی و هدفمند اینجا خیلی مهمه. بازاریابی مؤثر، زمانی رخ می ده که هنر ارتباطات انسانی بر روشای خشک آماری مسلط شه.

اران ایال، مدیر springleap

۶. ترکیبی از خلاقیت و تواناییای تحلیلی

۱۵ ملاک واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال آموزشی

خلاقیت-خلاق

بازاریابی دیجیتال احتیاج به تفکر خلاق و تحلیلی داره، پس باید دنبال نامزدهایی بگردیم که توانایی انجام هر دو رو داشته باشن. خیلی از نامزدهای بازاریابی دیجیتال فقط بر یکی از این دو تمرکز می کنن، اما مهم اینه که «هنر و علم» رو به همه برنامه های دیجیتال وارد کنیم. استفاده از تفکر تحلیلی واسه باخبر شدن از راه حلای آینده در بازاریابی دیجیتال به ما اجازه می ده که همه چیز رو خوب ، حتی واسه یک کمپین خلاقانه و قشنگ.

کایلا واگنر، مدیر revelinteractive

۷. توانایی داستان گویی نوشتاری و چشمی

رسانه دیجیتال، رسانه ایه که برخلاف همه رسانه های قبل از اون، به عوامل نوشتاری و چشمی وابسته. ما به نوشته ای که مربوط به حال و هوای مون باشه و تصویری که احساسات مون رو برانگیزد، توجه می کنیم. تواناییِ درک و دستکاریِ این دو مورد، واسه چشم انداز بازاریابی دیجیتال امروز ضروریه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۱۲ عبارتی که هیچوقت نباید به افراد افسرده بگید

الکس فریاس، مدیر trackmarketing

۸. شخصیتی دوست داشتنی

۱۵ ملاک واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال آموزشی

۱۵ ملاک واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال آموزشی

ایجاد و ایجاد رابطه یکی از اجزای اصلی بازاریابی دیجیتاله و یک شخصیت دوست داشتنی می تونه در این راه، بسیار موفق باشه. با وجود افراد زیادی که همیشه در سعی هستن با ناشران، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و افراد بانفوذ رابطه برقرار کنن، داشتن شخصیتی جالب می تونه شما رو از بقیه جدا و توجه ها رو به شما جلب کنه. اگه دو نفر در حال چرب زبانی باشن و یکی از اونا طوری حرف بزنه که انگار مخاطبش دیواره و دیگری شخصیتی دوست داشتنی و معاشرتی داشته باشه، به کدامیک از اونا گوش میدید؟ همین موضوع در نگه داشتن رابطه هم اثر داره. داشتن شخصیتی دوست داشتنی بسیار مهمه، با این حال، بیشتر ندیده گرفته می شه.

جاناتان لانگ، مدیر marketdominationmedia

۹. آشنایی با وردپرس

با وجود پلتفرمای جور واجور و زیادی که این روزها با وردپرس ساخته می شن، شناختن این وسیله، چیزی لازم شده. اگه می خواید وب سایتی بسازین و مدیریت کنین، وردپرس این روزها بهترین فضا و وسیله رو واسه شما جفت و جور می کنه. این سرویس کمک می کنه به طور منظم، علم خودتون رو به روز کنین چون همیشه در حال ارائه امکانات جدید و مفیدیه که به تولید محتوا سرعت می بخشن.

انجلا راث، مدیر بازاریابی due

۱۰. مسلط در خودتبلیغی

اگه ادعا می کنین که درک خیلی بالایی از رسانه های اجتماعی و بِرندهای بَرنده دارین، پس باید بتونین خیلی راحت واسه خودتون و برند شخصی تون هم تبلیغ کنین. اولین پروژه کسائی که واسه کار با اونا مصاحبه می کنم، خودشون هستن و من با استفاده از اطلاعاتی که از خودشون دریافت می کنم، تصمیم پایانی ام رو می گیرم. وقتی نام اونا رو در شبکه های اجتماعی ای که می خوام واسه مشتریانم از اونا استفاده کنم، جستجو می کنم باید به نکات متمایزی برخورد کنم. پیاما و مهارتای شون باید در بیشتر شبکه ها موندگاری و ترتیب داشته باشه و در معرفی و گسترش مهارت ها باید دقت کافی رو دید کرده باشن.

ادام استیل، مدیر magistrateinc

۱۱. درک ضرورت خلاصه گویی

اگه نتونین ارزش پیشنهادی محصول خود رو در کمتر از ۱۴۰ کلمه به مشتریان تون انتقال بدین، هیچ اهمیتی نداره که محصول تون چقدر خوب و با ارزش باشه. بازاریابای دیجیتال باید در انتقال پیامای کوتاه، مهارت داشته باشن.

نیکولاس هاس، مدیر loot

۱۲. توانایی بررسی معیارهای قابل اندازه گیری

حالا بیشتر از همیشه، توانایی امتحان ارزش سرمایه گذاری در بازاریابی و حیاتیه. دیگر نمیشه در جنگ واسه برتر بودن، از همه جهات، پیروز بیرون اومد. همه چیز به در پیش گرفتن تصمیمات درست و با هر فرصت یه قدم به جلو برداشتن، بستگی داره. مشاوران بازاریابی دیجیتال باید صلاحیتا و علم عمومی ای رو داشته باشن که واسه جفت و جور کردن معیارهای قابل بررسی و اثبات اونا با داده های واقعی مورد نیازه. دیگر روزهایی که با ارقام ساده ی فروش می شد حدس زد یک کمپین تبلیغاتی موفق هستش یا نه، به سر اومدهه. نرم افزارهای امتحان و اندازه گیری، ابزارهایی هستن که الان در اختیار بازاریابان قرار دارن و ما توقع داریم که مشاوران و اعضای تیم اونا بتونن از این وسیله ها به درستی استفاده کنن تا از دقت و تاثیرگذاری کارشون اطمینان حاصل کنه.

بلر توماس، مدیر emerchantbroker

۱۳. مهارت گوش دادن

۱۵ ملاک واسه استخدام کارشناسان بازاریابی دیجیتال آموزشی

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، توانایی تبلیغ از راه کلمات، تصویر، ویدئو و رسانه های اجتماعی ضروریه. بازاریابی دیجیتال این امکان رو واسه کارشناسان خود جفت و جور می کنه تا به گروه های جور واجور افراد به روشای جورواجور، گوش بدن. از راه رسانه های اجتماعی و وسایل تحلیلی، می تونیم نظر مشتریان رو در مورد اجناس ، خدمات و مشکلات مربوط به اونا بدونیم. وقتی ما بازاریابای دیجیتال استخدام می کنیم، واسه مون مهمه که اونا می تونن به نیازها و خواستهای مشتریان گوش فرا داده و واسه اونا راه حل پیدا کنن یا نه.

شالین دور، مدیر chatter buzz

۱۴. چابکی

کمه کم هر ماه، یک پلتفرم جدید وارد بازار می شه یا الگوریتم پلتفرمای قبلی تغییر می کنه. اگه اونا و روش کاری شون انعطاف پذیر نباشن و نتونن به سرعت و متناسب با احتیاج روز واکنش نشون بدن، شما و کسب و کارتون عقب خواهید موند و خیلی سریع امتیازای رقابتی تون رو از دست میدید.

میکی میِر، مدیر JASH

۱۵. آشنایی با مبانی طراحی

توانایی واسه انتقال درست پیام بسیار مهمه. با این حال، بازاریابی دیجیتال فقط با کلمات سروکار نداره، بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال به ظاهرِ چشمی مربوط می شه. هرکی که خود رو بازاریاب دیجیتال می دونه باید علم پایه ای درباره HTML ،CSS یا فوتوشاپ داشته باشه.

دن ساپژنیکوف، مدیر adgatemedia

منبع : mashable.com

دسته‌ها: آموزشی