صرف نظر از اینکه کار و کاسبی شما در چه مرحله ای قرار داره، بدون شک قصد دارین روند افزایش مخاطب شبکه های اجتماعی خود رو شروع کرده یا ادامه بدین. هر چه تعداد افرادی که به طور موثر و از راه ، جذب شبکه اجتماعی شما می شن بیشتر باشه، راه اندازی کار و کاسبی و فروشِ دائمی و همیشگی اون بهتر هستش. اینجا به ۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب کار و کاسبی شما در سه شبکه اجتماعی برتر می پردازیم. در اول راه حلای مشترک در تموم شبکه های اجتماعی رو میگیم.

 

۱. پروفایلای اجتماعی و صفحات قدرتمندی بسازین

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

نقطه شروع واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی، داشتن پروفایل و صفحات قوی واسه حسابای اجتماعی شماس. این کار نیازمند استفاده از تصاویر نمایه و عکسای پروفایلِ دارای برنده. باید تموم اطلاعات مربوط به خود رو وارد کنین. در توییتر این کار خیلی راحت و فقط با وارد کردن بیوگرافی ۱۶۰ کاراکتری، لینک سایت، و جای انجام می شه. در فیسبوک باید شرحی کوتاه، لینک سایت، آدرس و شماره تلفن رو وارد کنین. به طور خلاصه، تا جایی که می تونین، فیلدهای موجود در پروفایلا و صفحات اجتماعی خود رو پر کنین.

پس از پر کردن فیلدها و پیش از شروع جستجو واسه جذب مخاطب، چند (پنج تا ده) مطلب رو به اشتراک بذارین. این کار موجب می شه تا افرادی که از حسابای اجتماعی تون بازدید می کنن، شما رو دنبال کنن. اگه نمی دونین چه مطالبی رو ارسال کنین، کارای زیر رو انجام بدین:

۲. محتوای باکیفیت به اشتراک بذارین

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

حتی پیش از اونکه کار و کاسبی تون شروع به کار کنه، با به اشتراک گذاری محتوای مورد پسندِ مخاطب هدف تون، جذب مخاطب در بیشتر شبکه های اجتماعی رو شروع کنین. مثلا، اگه کار و کاسبی شما مربوط به وسیله ای واسه بازاریابی در فیسبوکه، مطالبی در مورد فیسبوک رو به اشتراک بذارین. این مطالب می تونه شامل محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، پاورپوینت، اینفوگرافیک و چیزای دیگه ای به جز اینا باشه که به وسیله شما یا بقیه ایجاد شده.

۳. از امکانات دوست یابی استفاده کنین

بیشترِ شبکه های اجتماعی، واسه اتصال شما با افرادی که می شناسین، راهی دارن. توییتر به شما امکان می ده تا در بین مخاطبین ایمیل جستجو کنین، فیسبوک هم به شما امکان می ده تا در بین مخاطبین ایمیل خود جستجو کنین و از جستجوی پیشرفته ی افراد استفاده کنین. اینستاگرام در اپلیکیشن خود، شما رو به طرفِ دوستان فیسبوک تون که در اینستاگرام هم حساب دارن، راهنمایی می کنه. لینکدین به شما امکان می ده تا در بین مخاطبین ایمیل خود جستجو کنین و طبق اطلاعات پروفایل تون، همکلاسیا، همکاران فعلی و سابق تون رو به شما پیشنهاد می ده.

۴. در سایت تون، لینک بهترین حسابای اجتماعیِ خود رو وارد کنین

می تونین این کار رو با اضافه کردن آیکونای کوچیکِ مربعی شکلِ شبکه های اجتماعی به هدر (header)، پانوشت (فوتر)، و نوار بغل دستی (سایدبار) سایت، انجام بدین. می تونین دکمه های رسمی هر یک از شبکه های اجتماعی رو در سایت خود بذارین. می تونین داراییای برند (brand assets) رسمی، دکمه، نشون (badge) و ابزارکا (widget) رو در فیسبوک (داراییای برند و دکمه ساز (button generator))، توییتر، اینستاگرام و لینکدین پیدا کنین. می تونین آیکونای شبکه های اجتماعی رو در سایتای دانلود تصاویر استوک (آماده)، مثل DepositPhotos هم پیدا کنین.

۵. در امضای ایمیل تون، به بهترین حسابای اجتماعی خود لینک بدین

با اضافه کردن لینک حسابای اجتماعی برتر خود در امضای ایمیل تون، تموم کسائی که از راه ایمیل با شما در تماس هستن از کار و کاسبی شما آگاهی پیدا می کنن. این کار رو می تونین با استفاده از آیکونای کوچیکِ مربعی شکلِ شبکه های اجتماعی یا لینکای متنی استاندارد انجام بدین. می تونین از سرویسایی مثل WiseStamp واسه ایجاد امضاهای حرفه ای و دارای لینک به صفحات خود در شبکه های اجتماعی، استفاده کنین.

۶. حسابای تون در شبکه های اجتماعی رو گسترش دوطرفه (Cross-promote) کنین

در گذشته حسابی ایجاد کردین که دارای مخاطبان بسیار زیادیه؟ از اعضای اون حساب بخواهید تا در حساب دیگر شمام عضو شن. می تونین این کار رو خیلی راحت و مثلا با ارسال یک توییت به دنبال کنندگان حساب توییترتان انجام بدین و در اون از اونا بخواهید که اگه در پینترست (Pinterest) هم عضو هستن، در اونجا هم شما رو دنبال کنن.

می تونین از یک حساب اجتماعی، به حساب اجتماعی دیگر هم لینک بدین. مثلا، پینترست به شما اجازه می ده تا به توییتر و فیسبوک لینک بدین. Woobox که اپلیکیشن سازِ فیسبوکه، اپلیکیشنایی داره که به شما امکان می ده تا به شکل رایگان، به صفحه فیسبوک خود تبایی رو واسه توییتر، اینستاگرام و پینترست، اضافه کنین.

نکته های مختصِ توییتر:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۱۵ راه بهبود بازاریابی شبکه های اجتماعی در کمتر از یک ساعت

۷. مخاطبان هدف خود رو در توییتر دنبال کنین و با اونا رفت و امد داشته باشین

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

توییتر به شما اجازه می ده که بیشترین حد ۵۰۰۰ نفر رو دنبال کنین. وقتی بقیه شروع به دنبال کردن شما می کنن، می تونین افراد بیشتری رو دنبال کنین. وقتی بقیه رو در توییتر دنبال می کنین، به اونا آگاهی داده می شه که دنبال شدن. جدا از اینکه دنبال کردن افراد، چت کردن با اونا رو هم شروع کنین.

واسه یافتن افرادی که می تونن مخاطبان هدف شما باشن، از بخش جستجوی توییتر استفاده کنین. توییتر واژهای کلیدی رو در بیوگرافی افراد و توییتای اونا جستجو می کنه. وقتی توییتی از کسی می ببینن که می تونین بهش جواب بدین، حتما این کار رو انجام بدین. اگه اونا جواب شما رو دوست داشته باشن، ممکنه که شما رو دنبال کنن.

۸. از توییتر استفاده کنین

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

اگه بودجه ای واسه دارین، می تونین از توییتر استفاده کنین. توییتر، حساب شما رو به مخاطبان هدف نشون داده و اونا رو تشویق می کنه که شما رو دنبال کنن.

نکته های مختصِ فیسبوک:

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

۹. از صفحه فیسبوک تون واسه «لایک کردن» صفحه های دیگر استفاده کنین

اگه روی پیکان کشوییِ (drop-down arrow) نزدیکِ عکس خود، در طرف راستِ بالایِ داشبوردِ فیسبوک تون کلیک کنین، با انتخاب صفحه فیسبوک تون از فهرستِ نشون داده شده، می تونین از اون استفاده کنین. با این کار می تونین بقیه صفحه های فیس بوک رو «لایک» کنین و در اونا کامنت بذارین. صفحاتی که مخاطبان هدف شما در اونا عضو هستن رو پیدا کنین و از راه صفحه خود با اونا رابطه برقرار کنین.

۱۰. پروفایل تون رو واسه دنبال کنندگان فیسبوک باز بذارین

تنظیماتی در فیسبوک هست که با فعال کردن اون می تونین به بقیه اجازه بدین تا پروفایل شخصی شما رو دنبال کنن. با این کار، تموم به روز رسانیای عمومی ِ به اشتراک گذاشته شده رو در فید اخبار (newsfeed) با دنبال کنندگان تون به اشتراک می ذارین، بدون اینکه مجبور باشین اونا رو به عنوان دوست قبول کنین. این کار موجب می شه که مخاطبان تون رو افزایش بدین و کسب و کارتون رو به اونا عرضه کنین، و در عین حال، مسائل خصوصی خود رو خصوصی نگه دارین.

۱۱. در گروه های فیسبوک شرکت کنین

راه دیگرِ استفاده از پروفایل شخصی تون در فیسبوک، شرکت کردن در گروه های مربوط به خدمات یا کالای ویژه ی شماس. گروه هایی رو که مخاطبان هدف تون به اونا علاقه مند هستن، پیدا کنین و به اونا ملحق شده و در بحثا شرکت کنین.

نکته های مختص اینستاگرام، که موجود متفاوتی در اکوسیستم شبکه های اجتماعیه:

اگه بدونین که چیجوری باید از پیچیدگیای این شبکه اجتماعی استفاده کنین، می تونین تعداد بسیار خیلی از دنبال کنندهای اینستاگرام رو به دست بیارین.

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

۱۲. بقیه رو در اینستاگرام دنبال کنین

مثل توییتر، در اینستاگرام هم وقتی بقیه رو دنبال می کنین، به اونا آگاهی داده می شه. می تونین با جستجوی هشتگایی که فکر می کنین مخاطبان هدف تون در زمان ارسال عکس استفاده می کنن، اونا رو پیدا کنین. بعد اونا رو دنبال کنین و از راه گذاشتن کامنت زیر عکسا و ویدئوهای شون در فید اخبار، با اونا رابطه برقرا کنین.

۱۳. در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنین

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

زمانی که عکس یا ویدئویی رو به اشتراک می ذارین، حتما در توضیح عکس (کپشن) از هشتگ استفاده کنین. کاربران اینستاگرام، واسه یافتن عکسای مربوط به موضوعات خاص، از هشتگ استفاده می کنن. وقتی کاربران با استفاده از هشتگ، عکس یا ویدئوی شما رو مشاهده کرده و وارد صفحه شما می شن، می تونن با کلیک روی دکمه ای نزدیک نام تون، شما رو دنبال کنن.

نکته های مختص لینکدین:

جذب مخاطب در لینکدین سخته، چون هدف لینکدین اینه که هرکی، تنها با افرادی رابطه برقرار کنه که اونا رو خوب می شناسد. ولی لینکدین واسه ارتباطات بنگاه به بنگاه (B2B) (ارتباطات بین شرکتا و کسب و کارا) بسیار عالیه.

۱۴. در گروه های لینکدین شرکت کنین

۱۵ نکته واسه افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی آموزشی

عضویت در گروه های لینکدین واسه ایجاد رابطه با بقیه اعضای فعال لینکدین، بسیار عالیه. در بحثا شرکت کنین و جوابای باارزشی به سوالا بدین و بقیه رو علاقه مند به ایجاد رابطه با خود کنین.

۱۵. زیرِ پستای لینکدین کامنت بذارین

لینکدین به اعضای خود اجازه می ده تا مطالبی رو ارسال کنن و بعضی از این اعضا، هزاران دنبال کننده دارن. افراد مربوط به کالا یا خدمات ویژه ی خود رو که دنبال کنندهای زیادی دارن، پیدا کنین و آخرین پستای اونا رو دنبال کنین و در کامنتای زیر اون پستا، با مخاطبان هدف خود رابطه برقرار کنین.



منبع : entrepreneur.com


دسته‌ها: آموزشی